Realizacja Programu Antytytoniowej Edukacji Zdrowotnej "Bieg po zdrowie"- klasy IV

Temat: Palenie szkodzi



Natalka i Kuba siedzą na ławce w parku, jest słoneczny, wiosenny dzień.
Natalka zauważa, że kilka ławek dalej młody mężczyzna częstuje papierosami osoby, które są razem z nim.  Pyta Kubę:
Natalka: czy zdarzyło ci się , że ktoś cię namawiał do zapalenia papierosa?
Kuba: No, zdarzyło się ,chyba kilka razy.
Natalka: I co wtedy robiłeś?
Kuba: Wiesz przecież, że ja nie znoszę zapachu papierosów i nikt mnie nie przekona, żebym zapalił. Według mnie palenie jest po prostu głupie.
Natalka: To fajnie, że masz taką pewność, że nie chcesz zapalić. Ale mi się wydaje, że czasami nawet jak ktoś nie chce zapalić, to może dać się przekonać. Przecież niektóre osoby bardzo mocno namawiają i nie jest łatwo im odmówić, ja miałam takie sytuacje.  Nigdy nie zapaliłam, ale na przykład moja starsza koleżanka, jak byłyśmy razem na imieninach u Adaśka, to nie wiedziała jak odmówić i zapaliła. 
Kuba: to fakt, że czasami trudno jest powiedzieć tak po prostu "sorry, ale ja nie mam ochoty". Na przykład Adasiek, nawet jak ktoś nie chce zapalić to dalej namawia, mówi, "no spróbuj, będziesz fajną koleżanką (fajnym kolegą) jak spróbujesz"
Natalka: No właśnie. I co wtedy?
Kuba: Przydałby się taki poradnik, co mówić w takich sytuacjach.
Natalka: Tak,  Poradnik , który zawiera powody, dlaczego nie mam ochoty zapalić.

Poradnik "NIe palę,bo..."
- palenie jest nie modne,
- palacza nie można pocałować, bo śmierdzi,
- palenie szkodzi innym osobom w otoczeniu palacza,
- papierosy są drogie,
- palenie wspiera firmy, które promują niezdrowy tryb życia,
- palenie to marnowanie czasu,
- palenie szkodzi zdrowiu,
- nie palę, bo palacze mają płytki oddech,
- palenie źle wpływa na cerę,
- palenie powoduje szybsze bicie serca,
- palacze umierają na raka,
- nie palę, bo palenie przeszkadza w uprawianiu sportu,
- palacze są nerwowi,
- palenie jest głupie,
- palacz jest niewolnikiem nałogu,
- palacz ma słabą wolę,
- nie palę, bo chcę czuć się zdrowo.

Pamiętajmy, że możemy odmówić zapalenia papierosa!

Komentarze

Popularne posty